måndag 28 juni 2010

Mumsig örtkrydda





God morgon!
Då var det måndag igen och midsommarhelgen är över. Hoppas ni haft det bra. Helgens väder kan man då inte klaga på :)


Idag vill jag tipsa er som ännu inte provat den om en god färsk matkrydda. Det är curryört och som ni kan se hittade jag den på plantagen. Färska kryddor smakar så mycket bättre.
Fin att titta på är den oxå med sina grågröna glad.


Jag är nu också stolt ägare till mitt första olivträd. Och kanske sista, med tanke på mina gröna fingrar ;)


Jag vill önskar er alla en riktigt härlig vecka med massor av SOL!
Kramar /Milla

8 kommentarer:

Ellinor sa...

Tack för tipset! Har också hört att den ska vara fantastiskt god!
Lycka till med olivträdet. Är så sugen på ett men de är ju så dyra och jag har fått för mig att de inte är så lätta... Men det blir säkert bra!
Ha det gott i solen!
Kram
Ellinor

Linda sa...

Underbart med färska örter. Synd att jag är så dålig på att arbeta med det själv. Blir mest på sommaren. Kram

Annies Blå sa...

Curryört lät intressant. Det kanske man borde prova, jättesnygg att se på är den också :). Skönt att höra att även andra har problem att lyckas med sina växter. Kram/Annie

Unknown sa...

Den kanske är god, är måttligt förtjust i curry men. Färska örter är alltid gott. Mina har nog tyvärr torkat bort nu.
Lycka till med olivträdet!
Er figgebod är jättefräsch, det måste väl vara bra att ha en sådan?
Kram Anna

Lilla gårdshuset sa...

Lät spännande med den kryddan. Måste jag ju prova. Lycka till med olivträdet;).

Kramis/Heléne

Black Iris sa...

Den ska jag hålla utkik efter. Curryört lät väldigt bra eftersom jag är tokig i curry.

Maidi

Mycket annat & lite betong sa...

Curryört har jag haft i flera år, men inte tänkt på att den går att äta. Vad kan man använda den i, har du några tips?

Hälsningar Agneta

Mia sa...

Den är verkligen god och doftar underbart då man går förbi den.
Jag köpte en förra året och planterade ner i min krydd ö ute som klarade vintern och är nu lika fin som när jag köpte den. Ett tips om dina gröna fingrar inte känner att de klarar vintern.

Ett olivträd skall nog också få flytta in hos mig i år tycker de är så fina.

En härlig solig vecka önskar jag dig med.
Kram Mia