torsdag 22 juli 2010

Loppis i dagarna tre

Ett stort härligt skåp till köket.

En utdragssäng till någon av pojkarna. Ja, den ska vara vit! :)

Vacker gammal trälåda.

Kan nog bli fin vitmålad och med blommor i.

Loke hittade som vanligt korgar som han vägrade släppa taget om ;)
Hej!
I förrgår var jag på en riktig toppenloppis! (Bilderna ovan)
Jag hade kunnat köpa hur mycket som helst men fick lov att hålla tillbaka ;)
Ser ni det underbara skåpet längst upp. Det kommer att sluka massor av (leksaker till en början) porslin. Tyvärr kan jag nog inte behålla färgen då den högra sidan är brun. Jag tror det får bli grått istället. Funderar på att ha lite skafferiförvaring med vackra gamla burkar i det lilla "hörnskåpet" till vänster.


Igår var vi återigen på loppis. Ett spontanbesök när jag egentligen var ute i ett helt annat ärende. Det blev allt lite köp där oxå. En charmig gammal hink och två tallrikar och lite annat som jag visar senare.


I morgon blir det tredje gången gillt ;) Men då är det bakluckeloppis där jag ska vara med och sälja. Hoppas på både bra försäljning och nya fynd.


Trevlig kväll till er alla och tack för att ni tittar in!
Kram /Milla

12 kommentarer:

Annies Blå sa...

Vilka underbara loppisfynd :)! Den utdragbara barnsängen blir jag såååå avundsjuk på, precis en sån jag letar efter! Vill du berätta hur mycket du gav för den? Kram/Annie

Unknown sa...

Vilka fynd! Älskade skåpet och färgen, synd att du inte kan behålla den. Du kanske kan måla den i samma färg. Det går att få fram exakt samma kulör om du tar med dig en del av skåpet till en färgfackhandel som har en avläsare. Annars blir det säkert lika fint med grå. Härliga loppisdagar, vill också på loppis, börjar få lite abstinens.. Hoppas ni får en fin semesterresa.
Kram Anna

Lantligt i smultronbacken sa...

Men så fina fynd du har gjort. Verkligen jättefina!

Ska bli spännande när de är målade och färdiga sen

Kram

Anonym sa...

Hej, vad kul att hitta hit! Vilka strålande loppisfynd du gjort. Grattis o lycka till med nya affär´n, fina saker hade du där!

Kram/Mira

Pilo sa...

Man blir grymt avis på dina fina fynd! Nu ska jag kika in i din fina butik. Stort grattis till starten, hoppas att det går bra!

Felix sa...

Vilka fina fynd du har gjort! Ett ovanligt skåp, men det rymmer mycket. Kul! Blir lite avundsjuk på sockerlådan...

Vad många fina saker du har i din nya webbbutik också.

Sommarhälsningar
Elisabet

Vita huset 28 sa...

Vilka toppen fynd du gjort, gillar skåpet skarpt. Det blir nog hur snyggt som helsti grått.
Visst är det roligt med loppis, man kan ju nästan inte få nog!!!
Hoppas du får mycket sålt då o kanske nytt inhandlat också, hihi.
Ha en toppen helg iaf.
Stora kramar Camilla

HÖNSHUSET sa...

Hej!!

Vad kul att du hittade till min blogg!! O så fick jag tillfälle till att besöka din, o vilken fin blogg du har!!

Jisses, vilket härligt skåp som du hittade på loppis - fint med de rundade skåpen på hönorna!!

Ha det gott!!

kram gunilla

Gardenhouse sa...

Men vilka fynd! Så roligt att hitta så fina möbler att få fixa till, det är annat än Ikea det.
Väntar med spänning på att få se resultaten.
Ha en toppen skön Söndag, med fler fynd kanske?
Kram Sussi

Annies Blå sa...

Vilken lyckost som fick en sån fin säng så billigt! Här får man betala ca 400 euro (ca 4000 kr) för en liknande säng som dessutom är betydligt sämre i skick (jag kommer också att måla min vit ifall jag får tag på nån, men de jag har tittat på hade man nog blivit tvungen att restaurera även om man skulle vilja behålla träfärgen!). Måste väl börja söka säng på andra sidan potten nu då, det blir ju t.o.m. billigare med resa över+ säng än vad bara själva sängen kostar här! Tack för informationen :). Kram!

Marits vita skrin sa...

Vilken fin butik du har. Jag är väldigt sugen på dom 3 prickiga boxarna......

vet du att om du får loss en bit färg från ditt fina loppis skåp så kan färg affären ta fram exakt rätt nyans om du vill måla den bruna sidan.

Kram kram
Marit

Skruttbilsbruden sa...

Säger som tidigare skrivare. Vilka fynd du gjort. =) MYsig blogg har inte hittat hit fören nu men kommer att stanna å läsa, får man fråga vart i dalarna du bor..

Kram från Emma i Falun

http://skruttbilsbruden.blogg.se/