tisdag 10 augusti 2010

Tjuvar

Hej på er!
Igår kväll såg jag tjuven! Jag trodde det var mest fåglar som åt upp våra bär men igår såg jag även rådjuren mumsa i sig vinbär, bara några meter från huset. De har ätit upp alla mina jordgubbar inklusive bladverken, slitit och tuggat sönder all rabarber och nu vinbären! Nästa år blir det stora nät över land, träd och buskar!!
Under körsbärsträdet


Dessa vackra gamla stolar har jag fått av mamsen. Jag kan inte riktigt bestämma mig för hur jag ska göra med dem. Alla andra trädgårdsmöbler vi har är vita. Dessa är läckra som de är men finare vita om de ska stå intill det röda timmerhuset. Hur tycker ni jag ska göra?

Trevlig tisdag till er! Kram /Milla

13 kommentarer:

Unknown sa...

Hej hej!
Vad spännande att jaga "bärtjuvar", sånt händer ju inte här i stan... *fniss*

Jag tycker du ska låta stolarna vara, så länge. Du kan alltid måla om dem senare om du tycker det passar bättre :)

Ha en fin vecka och ta hand om er!
Kram ia

Therése sa...

Attans, vilka fräckisar! Ja det är klart att rådjuren väljer det som är godast i trädgården... ;-)

Jag förstår din tanke med vitt, är också helt såld på vitt när det gäller inredning och möbler. Men stolarna är ju fina som de är som du skriver och om du har plats i trädgården att ha dem någon annanstans än ihop med övriga möbler så skulle jag nog låta dem vara som de är. :-)

Kram Therése

Anonym sa...

Hej, tycker stolarna ä fina som dom är! Vad trist med bärtjuvar o vandaler! Tråkigt att behöva ha nät men kanske nödvändigt, eller har du provat benmjöl..?

Kram/Mira

Levis o Vilda sa...

Hihi, tur det inte var farligare tjuvar än så! Men trist med trädgården.
Stolarna är så fina som de är, som nån sa innan kan du ju alltid måla dom senare fall du skulle ångra dig!
Ha det så bra!
Kram Mia

Lantligt i smultronbacken sa...

Tycker också att stolarna är jättefina som de är, men skulle jag ha dem mot en röd vägg skulle jag absolut måla dem vita. Dessa stolar är så fruktansvärt snygga när de är kritvita tycker jag

Kram

Lilla gårdshuset sa...

Halloj! Attans vilka tjuvar *blink*.
Jag tycker att stolarna ska vara som de är.

Kramis/Heléne

Vita huset 28 sa...

Hej tråkigt med bärtjuvar, man vill ju göra nå gott av sin frukt.

Jag kan bara hålla med alla före mig, tycker också att du ska låta dom vara som dom är. Du kan ju alltid måla sen om du flyttar dom till den röda väggen.
ha de gott kramis Camilla

Vita små hjärtan sa...

Smaskens för dom :)
Charmiga stolar...
Ha det så gott.
Kram Agnetha

Annies Blå sa...

Vilka besvärliga tjuvar, men de är ju söta i alla fall ;).

Som de flesta andra tycker jag att du ska bevara stolarna som de är, de är ju jättefina :).

Kram :)

Gardenhouse sa...

Vilka fina bärtjuvar som hälsar på hos dig ;)
Så fina stolarna är både som de är och vita. Fast målar du dem klarar de väl att stå ute bättre så jag röstar för det.
Lycka till,
kram Sussi

Unknown sa...

Vilka tjuvar!! Tråkigt att själv bli utan... Stolarna tycker jag ä jättecharmiga som dom är. Ha det gott. Kram Lenita

Black Iris sa...

Rådjur är allt märkliga. Vårt torp ligger mitt i skogen med ett enormt djurliv. Älgar, kronhjortar och rådjur i mängder men peppar, peppar så har vi aldrig haft besök av rådjuren. Min jobbkompis som bor i villa lite utanför stan hade satt sina petunior på trappen i våras för att få ha dem ifred men på morgonen var allt upprivet av just rådjuren.
4 trappsteg hade de gått för att nå läckerheterna.

Kram Madi

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Har varit sååååå arg och förtvivlad i sommar på dessa rådjur som ätit allt som kommit i deras väg... tråkigt nog har deras väg gått genom vår tomt!!!!
Viltstängsel blir det nog till nästa sommar! *ler*
Stolarna skulle jag låtit vara så där slitet charmiga!

Varma kramar Mimmi