fredag 12 november 2010

Apropå fönster...

...så har tre av våra fönster sett ut såhär sen vi flyttade in i huset. Salningar och foder har saknats!
Hej!
Nu är våra tre sista fönster på nedervåningen på väg att bli klara. Ett av fönstrena i köket, ett i sovrummet och det enda fönstret i badrummet har stått orörda sedan inflytt. Nu är salningarna på plats och foder förhoppningsvis nästa vecka. Vi bor fortfarande på en byggplats! De sidor jag väljer att fotografera är de delar som är "sågottsom" klara. Det andra känns inte lika skoj att fota ;) När man håller på med alla rum samtidigt blir inget riktigt klart. Det saknas lite lister här och foder där...
Imorgon ska vi ha loppis i kommunalhuset här på ön med flera olika säljare. Den här gången hoppas jag bli av med mer än jag kommer hem med ;)
Trevligt fredagsmys till er alla som kikar in!
Kram /Milla

11 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Känner igen det där med att det saknas lister och foder överallt. Här med...
Man blir så förslappad när det mesta är klart och gör man det inte på en gång så blir det inte av för oss. Snart så.... kanske....

Kram

Levis o Vilda sa...

Färdigt eller inte, fint har ni det i alla fall : ) Trevligt fredagsmys önskar jag dig med!

Kram Mia

Kristin sa...

Det kommer bli perfekt när ni är klara :) Det förstår man ju när man ser bilder från färdiga delarna av huset, kanonfint!!

har inte tittat in hos dig på ett tag så jag har kollat igenom lite äldre inlägg oxå. GRATTIS till din fin-fina butik!! Hade jag inte bott så långt ifrån hade det definitvt blivit ett besök där :)

Ha en trevlig helg!!
//Kristin

Mina drömmars hus sa...

Jag känner igen mig. Vi håller också på både här och där. Men man får väl trösta sig med att allting blir väl klart nån gång.
Jag vill att allt som syns ska fixas först, men tyvärr, det finns massor av måste göra först saker som är viktigare.
Ha det gott så här på en fredagskväll.
AC

Uttan sa...

JA man blir aldrig klar och så är det bara så blir man blind på lister som fattas här och där.

TrevliH Helg!
Kram!

Photo by Maria sa...

Vi står med utan fönsterfoder och fönsterbrädor och jag är så irriterad för det.. Här skall ju snickarna som satt in fönstrena göra det arbetet med men de verkar inte ha bråttom, det är 6 vecor sedan de satte in fönsrena.. När det är hantverkare som skall göra det så tror man ju att de skall göra det på samma gång, men icke då.. *suck*

Men det kommer att bli snyggt sen iaf :-)

Ha nu en fin natt och en härlig lördag..

Kram Mia

Mycket annat & lite betong sa...

Visst är det konstigt att vissa saker BLIR aldrig färdiga. Men om det verkligen händer känns det väldigt bra.

Lycka till med loppisen!
Agneta

Anonym sa...

Hejsan! Vilken underbar blogg du har med så underbara bilder! Hit kommer jag snart tillbaka och kikar! Ha en fortsatt trevlig helg! Kram Nina

promenader på landet sa...

Hej vännen så jäättefina fönster du har fått! Jag fotar också bara där det är fint, men man vill ju att besökarna ska få en njutbar stund eller hur?! Hoppas det gick bra på loppisen! Kram från Maria

Black Iris sa...

Jobbigt när hela hemmet är en byggarbetsplats men ohh så härligt när det är klart.

Maidi

Syster och Jag sa...

Hej Camilla vilken fin blogg!
Hamnade direkt under favorit mappen.
Otroligt inspirerande, vissa bloggar ger en smått ångest man inser hur fullt man har själv och vill bara sätta igång och göra om, din är en sån ;)
Kika gärna in på mig och min systers blogg. www.systerochjag.blogspot.com.
hade gott!
Kram sandra