fredag 10 december 2010

Är jag galen?

Lykta från min butik
Hej!
Jag funderar och funderar... Problemet är ett badkar! Ett badkar är ett måste för mig. Älskar att krypa ner i ett hett väldoftande bad med en skål kall glass :) Mysig musik och levande ljus!


När vi byggde badrummet blev det mindre än vi räknat med så en stor varmvattenberedare fick vi inte plats med. Sittbadkaret jag beställde fick vi avbeställa då vi inte var säkra på att varmvattnet skulle räcka att fylla ett sånt stort kar. In flyttade istället ett gammalt. Det räcker absolut!


Jag plockade av fronten, köpte 2-komponentfärg i vitt för att måla det gråa och letade tassar på nätet. Nu har det stått här ett tag och jag börjar gilla det precis som det är!! Den ljusgrå färgen som övergår i mörkgrått på sidorna och de klumpiga fabriksfötterna. Tycker det möter upp fint till den lantliga stilen som finns i resten av badrummet. Nu har jag nämnt det för några som inte alls är lika imponerade ;). Vad tycker ni?! Ovanför badkaret, på långsidan ska det sitta en gammeldags kran. Vill inte göra hål i kaklet innan vi bestämt. Köps nya tassar kan badkaret bli högre. 
Skulle bli jätteglad om ni kunde hjälpa mig och tala om vad ni tycker 
Kram /Milla

4 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Jag tror att din idé med bakkaret helt klart är värt att testas. Svårt att se det framför mig men när jag försöker så ser det absolut ok ut. Jag tycker att du ska köra på det

Kram Teres

Unknown sa...

Jag tycker du har ett väldigt fint badrum och det gamla badkaret passar ju bra där men jag hade nog velat ha andra fötter.
Kram Ing-Britt

Ellinor sa...

Jag gillar ditt gamla badkar, men jag hade nog bytt ut fötterna!
Ha det gott tredje advents-helgen!
Kram
Ellinor

Saga sa...

Nja, såg lite burdust ut tycker jag? Men jag fick för mig ett... draperi runt? Så behöver du inte ändra något! Eller blir det för mjäkigt? Konstigt? Jag bara såg det framför mig... Kanske något fint duschdraperi som du kan.. nagla fast ;) Kram Saga