söndag 2 januari 2011

Årskrönika 2010

Januari
Tänk vad mycket som hänt det här året. Nytt jobb (som innefattar både nät och gårsdbutik i olika skeden), huset som växer fram, projekt ute på gården och pojkarna som bara växer och blir större. Min stora pojk som faktiskt började första klass iår och lillkillen som inte är någon baby längre.
 Februari
Det fixas i sovrummet för att få till någon form av garderob som inte får vara för djup.
Mars
 Vi börjar kakla i badrummet och vårens frön sätts i jord.
April
Påsk-ris och andra vårtecken pryder hemmet.
Maj
 Vilken varm och skön majmånad vi hade!
Juni
Sommarklänningar och siesta i den lilla friggeboden. 
 Små fikagrupper här och där i trädgården.
Lata semesterdagar i hängmattan :)
Juli
  Jag öppnar min efterlängtade nätbutik :)
Piratstugan renoveras av duktiga barn.
Augusti
Köket kaklas och lekstugan invigs.
 September
Under hösten skördas trädgården på det som finns kvar efter rådjurens framfart. Vi lägger tegeltak på friggeboden och bygger på en liten farstukvist.
Oktober
Vi firar lilla Loke som fyller två år och får efterlängtad belysning i ett färdigkaklat badrum.
November
Gårdsbutiken invigs under allhelgonahelgen och MT kommer hit för ett reportage av min lilla butik.
December
En riktigt kall månad då vi mest håller oss inne och förbereder för en Mysig Jul :)

Nu ser jag fram emot ett nytt spännande år och önskar er detsamma! :)
Tack för att ni tittar in och gör mig så glad med era hälsningar  
Många kramar  /Milla

8 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilken superfin årskrönika du har gjort. Väldigt fina bilder.

Kul att det har gått bra med den nyöppnade butiken.

Kram Teres

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Vad mycket kul ni har hunnit med:)
Mycket jobb såklart men med fina resultat!
Stor Kram Annelie ♥

Unknown sa...

Vilken härlig resa genom ditt år. Nu blickar vi frammåt och hoppas 2011 blir ett minst lika givande år.
Kram Ing-Britt

Photo by Maria sa...

Ett härligt år verkar du ha haft och ett nytt härligt år har vi framför oss..

Kram Mia

Maria sa...

Hej !
Satt o läste din årskrönika o fastnade vid första bilden. Hur har du hängt upp din fina hissgardin? Jag skall sätta upp min hissgardin i köket men inte hittat någon smart lösning. Tack för en underbar blogg med fina bilder och ideer. Tack för att du varit snabb och levererat mina beställningar så snabbt från din butik. Jag är supernöjd.

Kram Maria

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej vilket mysigt hem du har o fin butik jättemysig blogg kram Tina

Unknown sa...

Åh så många vackra bilder! Kram Petra

Lycka är ~ Onnea on sa...

Allt gott för det nya året önskar jag dig!
massor fina bilder från ditt år.
~Marita~