onsdag 16 februari 2011

Valet är gjort

Hej kära ni :)

Nu är tapeterna hämtade :)

Det var jätteskoj att höra vad ni tyckte. Den första tapeten med rosor och den tredje som var Linus favorit fick flest röster. Jag har valt en av dessa men kommer inte berätta vilken det blev förrän den sitter på väggen :)

"Linus" tapet i blått

Lite orolig är jag allt eftersom jag är rätt velig. Hoppas det blir bra så jag slipper tapetsera om! Och visst är det så. Vem ska tapetsera om inte moi :)

Jag har lånat tapetbord och alla saker som hör till så det kan nog sluta hur som helst. Men skoj ska det bli :) Jag har faktiskt satt upp mönstertapet en gång förut men då med hjälp!

Såå söt med fåglar

Tapetpärmen jag valde ur heter Falsterbo Classic. De har i sitt gamla arkiv hittat handmålade originaltapeter från slutet av 1800-talet och gjort om till snygga moderna tolkningar. Andra har tryckts upp i originalmönster.

Mer fåglar i brunt och rosa. Ursöt i ett flickrum

Ha en finfin dag!
Nu ska jag packa paket som ska skickas.
Kram

5 kommentarer:

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Underbar den är!
Är så sugen på att tapetsera med den i vårt rum, gillar "stämplarna"!
Var och lyssnade på en föreläsning med tjejen som tagit fram den kollektionen.
Helt underbar människa och så kul att höra hur de arbeter med gamla tapeter och mönster.

Så mycket bilder vill jag se så att jag kan övertala mannen att den är UNDERBAR!
Kram och lycka till med tapetseringen!
Mimmi

Lantligt i smultronbacken sa...

Härliga tapeter. Den i rosa/brunt med fåglar skulle jag kunna ha som fontvägg i sovrummet.

Förstår dig när det gäller att vara velig. Det har hänt att jag har ändrat mig från det att jag beställt tapeten tills den några dagar senare har kommit hem. Svårt det där. Kanske därför man gör om så ofta;)

Kram Teres

Mina drömmars hus sa...

Vad spännande att se valet.
En gång tapetserade vi om med en tapet som vi trodde skulle bli så fin, ve och fasa vi rev ner den innan den hade torkat.
Så kan det bli ibland. Men det blir helt säkert så bra hos dig,
Kram och ha en fin dag!
AC

Anonym sa...

Hej! Den med blå/fåglar var nog på Agnetas änglar igår (kanal 5?) Alltid roligt när man ser den uppsatt...jag tycker Linus favorit är finast.

Photo by Maria sa...

Blir sugen på att fixa till emma med när jag läser dina inlägg om tapeter.. Tänk om jag hade kunnat fått tummarna ur med så att det blev annat än ett sug..

Ha nu en fin torsdag..

Kram Mia