onsdag 9 mars 2011

Huset


Tänk, för 2,5 år sen såg vårt hus ut såhär.

Det har tagit sin lilla tid och vi håller fortfarande på. Undervåningen är nästan klar och övervåningen påbörjad. Snart kommer det en man hit och ska mäta ut för trappen.
* Lycka *
Vi har än så länge fått tagit oss upp på övervåningen med hjälp av en stege. 


Ett sovrum som nästan är klart.


Lokes rum,
som blev Linus rum är nästan klart.



Ett kök som nästan är klart.
Köksdelen saknar både luckor, lister/socklar, knoppar, nytt kylskåp..



Badrummet är nästan klart.

Det är helt underbart kul att se hemmet växa fram. Älskar verkligen husetplatsen vi bor på och trädgården.
Men hur skoj det än är, är det rörigt att bo på en byggplats en längre tid.
För att få någon ordning på det här så har jag nu tagit ett beslut. Vad det är kommer ni att få reda på så småningom ;)

Tjingeling
Milla

9 kommentarer:

jenny ~ house of jenny sa...

Snyggt!

Gillar allt jag ser...

Puss!

Ellinor sa...

Du och din familj besitter enligt mig ett fantastiskt tålamod. Himmel vilken resa! Det var ju verkligen bara ett skal från början! Och fin blir det ju när det blir i ordning!
Jag såg en massa konstiga tecken i ditt inlägg. Vet inte om det var meningen men bara så du vet att nåt var konstigt.
Spännande att få veta ditt beslut!
Kram
Ellinor

Ellinor sa...

Hej igen!
Jag ser konstiga tecken överallt så det är nog min dator som har blivit knäpp. Så bortse från den kommentaren:)
Ellinor

Lycka är ~ Onnea on sa...

så fint ni har det.men förstår att det kan vara stressigt att bo på ett bygge. då vi fixade övre våningen och bodde nere tyckte jag det sku gå fort så vi fivk allt klart.
ha en bra kväll.
~marita~

Krillas Krusiduller sa...

Ja, det ska gudarna veta. Även fast man mestadels av gånger blir så himla nöjd när det är klart så kan det stundtals bli lite jobbigt... Vi håller på med både badrum och kök nu.... Det är bara att hålla ut! Snart klart :)

Ha en mysig em/kväll!
Kram C

Mina drömmars hus sa...

Men vilka fina bilder.
Tänk om jag kunde säga det samma att något nästan är klart.
För det mesta tycker jag att det bara är roligt, men rätt som det är längtar jag och önskar jag att något nästan kunde vara klart.
Kram och ha det gött
AC

Unknown sa...

Du har verkligen ett vackert nästan färdigt hem.
Förstår att det är jobbigt att bo på en bygplats och blir nyfiken på din lösning.
Ha de bra, kram Ing-Britt

Photo by Maria sa...

Vilket otroligt arbete ni har gjort och gör.. Det kommer att bli så snyggt (är redan) när ni är klara..

Kram Mia

Kia sa...

Hej.
Fint ni får det!
Det där med nästan klart känner jag igen. : )

/ Kia