torsdag 21 april 2011

Detta händer på vår ö!

Det ynglas av sig för fullt ;)
Halloj!
Hoppas ni har det bra så här på skärtorsdagen.
Här började dagen med frukost på sängen. Gillas :o) Och det utan att jag ens fyller år!
Men tråkigt nog har jag fått lillprinsens förkylning :( Trots det har jag målat lite idag oxå. Men någon dans som det var tänkt ikväll blir det dock inte av.

Som ni kan se på bilderna har vi full aktivitet här på ön just nu. Massor av kärlekskranka grodor kommer hoppande på vägar och lindor för att samlas i dammen och yngla av sig. Massor av folk brukar såklart komma hit för att se på "grodleken" så därför sätter byskolan ut vakter (elever från mellanstadiet) som ser till att ingen saboterar för de små grodorna.

Det pågår bara några dagar och ljudet som grodorna ger ifrån sig är väldigt speciellt. Det låter som om ett gäng mopeder skulle stå på tomgång. Bor du i närheten och inte sett/hört det här tycker jag du ska packa picnik-korgen och ta dig en tur hit. Det håller nog i sig någon dag till. 

Loke på väg hem genom "silvergruvan".

Ha en underbar kväll!
Själv ska jag krypa upp framför tv´n med en ostbricka och en film.
Kraam Milla

3 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

första gången jag ser en skylt med grodor, lite kul men inte vill jag möta en massa grodor heller..huuu.. hoppas de håller sig för sig själva.
glad påsk.
~marita~

Uttan sa...

Vad festligt med grodorna. Skulle vara roligt att få se och höra.

Önskar Dej en Glad Påsk!

Kram!

Joans Country Living sa...

Hej Milla

Så herligt med de små grodor ;o) Jag viste inte om det - men nu gör jeg det ;o) Tack för den historien! Det måste jag se/höre nogen gång ;oD
Så vackert i "silvargruvan"!! Är det på Sollerön??
Hoppas du mår bättre snart! Synd att du inte kunne dansa ;oI...
Kraaam från mig! Joan