fredag 26 augusti 2011

Kuddar & Äppelkaka

Här ser ni kuddarna jag sydde igår. Det randiga tyget kommer från Ikea.
Japps, spånväggen bakom stolen är målad. Där ska råspont sättas upp men jag klarar inte av att ha den som den är så länge. Kan bara inte hålla mig. Så billig väggfärg från ÖoB har rollats på :O) Väggarna uppe får fixas till i höst/vinter då målningen är klar utomhus. Har lite staketmålning kvar och taket o staketet på lilla friggan.


Äppelträden ger bra med frukt i år.

Färdig att sättas in i ugnen.


Go´kväll!
Är man kvällsmänniska så är man. Ikväll blev det ett kvällsbak. Äppelkaka.
Den brukar alltid bli sådär fluffig men just ikväll blev den platt som en pannkaka. Kanske för att smeten fick stå flera timmar i kylen innan den gräddades ;) Det kom liksom annat emellan..

För er som vill ha receptet kommer det här:






Jag försöker kamoflera mina tånaglar. För fem veckor sen var jag på dansveckan som slutade med två blå stortånaglar. De trillar inte av, lyser bara knallblå och börjar nu skifta mot lila. Har hitintills målat de gröna men imorgon ska vi på dop och det känns inte bra med gröna tånaglar i de öppna sandalerna. Lite brunt glitternagellack får duga.


Har förresten köpt ett par riktigt snygga vinterboots som jag ska visa er en annan dag.


Nu ska jag ta mig en dusch innan jag kryper ner under lakanen.
Nattis på er!
Kram Milla

1 kommentar:

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

så fina kuddar du sytt, själv får jag INGENTING gjort..hoppas jag får lite mer kreativ anda till hösten. kram