torsdag 25 augusti 2011

Svartvinbärsjuice

Linus bakar överraskning till mormor :O)

Regn & Rusk
Hej på er!
Ja här har det allt regnat hela dan.

Det märks att hösten närmar sig med stormsteg. Jag känner för att bona om mitt/vårt hem.
Mer myskuddar till den blivande soffan sys i skrivande stund. (Har sytt en, ska strax fortsätta med nästa..)
Jag bakar och fyller frysen med fikabröd inför mörka "höstfikakvällar"
Jag röjer i lilla "friggan" som ska rensas rejält innan vintern. En säng har flyttats upp till övervåningen och jag plockat ihop några lådor med prylar som ska köras iväg till kyrkogatans loppis. 
(Måste snart visa er lite foton från övervåningen, om ca 1,5 vecka får vi el där :O)

Gårdagens juicetillverkning.
Busenkelt & såå god juice!


Receptet kommer här:
3 lit. vinbärsblad
2 lit. vinbär
8 dl vatten
1 lit. strösocker (jag använder rörsocker)


1. Skölj bladen
2. Koka blad, bär och vatten i 5 min.
6. Sila
3. Tillsätt sockret och rör om tills det löst sig.
4. Sätt kastrullen för svalning
5. Häll upp i tomma mjölkförpackningar och frys in.


Kram Milla

Ps. Madeleine, min sängkappa är köpt på Jysk.



Inga kommentarer: