tisdag 6 september 2011

Superdupergammal fåtölj...

...som jag hade på mitt flickrum för över tjugo år sen.
Japp, så gammal är jag ;) Jag och en kompis hittade den vid vägkanten och tog hem den på pakethållaren. Jag var inne i min svarta period och målade såklart den svart och häftade fast det svartgrå-rutiga tyget.
Senare blev den vitmålad och mina missars favvofåtölj i första egna lägenheten.
De senaste åren har den bara stått i ladan men nu har jag tänkt klä om den och
placera den i den lilla vrån under trappen. Fåtöljen hänger med...

Ny snygg jeanskudde från Åhléns ska få ligga i stolen.

Tisdagsrapport! :o)
Den här veckan fokuserar jag på mig själv. Igår hjälpte jag och mamsen varann.
Hon färgade mitt gråa hår och jag noppade hennes buskiga ögonbryn, haha.
Idag ska benen vaxas och imorgon ska jag och Linus klippa oss.

Helgen blir helt barnfri och ska tillbringas i Karlstad :O)

Önskar er en riktigt mysig tisdagskväll!
Kramis /Millis

3 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

"Skönt" att höra att det är fler unga som är gråhåriga..! Fast särskilt kul är det ju inte på det viset!
Fotöljen ser fin ut! Kul att kunna ta tillvara på saker man haft!!
ha en bra kväll! Kram!

Hannashome sa...

Kul med gamla minnen och kudden va verkligen snygg!!

Härligt att få piffa till sig lite och sedan ha en barnfri helg på det.

Hoppas ni får de toppen!!

Kram

Unknown sa...

Hej tjejen!
Vad härligt det låter med en vecka då man fokuserar mest på sig själv. Färja de grå skulle jag oxå behöva, börjar få en grå munkmössa ;).
Din gamla fotölj har en härlig modell och det är alltid kul med möbler man har en historia med.
Kul med en liten tripp till helgen.
Ha de gott, kram Ing-Britt