torsdag 14 juni 2012

Sommarlov


 Det bästa jag har 


Hej fina bloggisar!
Igår var det skolavslutning för Linus och ett långt härligt sommarlov väntar :O)
Vädret var inte det bästa men stämningen var på topp trots regn. Min stora fina pojke har nu gått ut andra klass!
Skönsång från barnen i alla klasser upp till 6:an. De var så duktiga, jag satt med ett leende och glömde nästan bort att Loke härjade runt med en förskolekompis i kyrkan. Inte lätt att sitta still när man har så busiga ben ;)

Byxor från Kapp Ahl (de finns nu på rean och är inte så rosa som de ser ut på bilden) i en av sommarens läckraste färger, corall. Blus med broderi Gina, Stickad kavaj HM.

Efter avslutningen bar det iväg till KappAhl för jobb.

På kvällen åkte vi sen på en sen bio för att fira lite extra. Jag, Linus och hans kompis Axel. Det blev sent i säng men det var det värt. Vilken film vi såg?


Snow-white and the huntsman

Den gamla klassikern i ny tappning var verkligen toppenbra. Drama, äventyr, kärlek och alldeles lagom med våld. Påminner lite om sagan om ringen och avatar. VVVVV (5 vita v´n) får den av mig av fem möjliga :O)
Jag har googlat runt lite på fler sagofilmer och fått en del tips, så fler ska det bli.

Dagen idag har varit lugn och skön. Vi har frossat på jordgubbar & vaniljsås  och lekt. Njuter av varje ledig dag med pojkarna.
Imorgon är det min och Lokes tur att hitta på något tillsammans :O)

Kram Milla

Inga kommentarer: