onsdag 4 juli 2012

På köksskänken


Vad är detta för blommor? Vackra växer de vilt på ängen utanför och de står sig fina riktigt länge.


Goddagens!
Jag hade eftermiddagen planerad med en hel del trädgårdsfix idag men det blev att tänka om då regnet öser ner. Och ingen Yra blir det för oss heller (Orsa yran), vi gosar ner oss i soffan istället :O)

Nu gäller det att ladda batterierna. Ett långt arbetspass på 13 timmar väntar imorgon.
Tjingeling!


Tillägg: Blommorna heter visst Lungört. Tack för hjälpen fina bloggisar :O)

5 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Nämen, tänk att det kan regna så mycket så nära oss, här som det är så fint. Men vi hade molnigt imorse istället

Kram Teres

Photo by Maria sa...

Det är inte förgätmigej??

Ha en bra jobbardag trots alla timmar.. Jag sitter på jobbet nu och har i detta nu avverkat 3 av mina 12 timmar.. 12 timmar i morgon natt med sen ledig helg =)

Kram Mia

Photo by Maria sa...

Det är inte förgätmigej??

Ha en bra jobbardag trots alla timmar.. Jag sitter på jobbet nu och har i detta nu avverkat 3 av mina 12 timmar.. 12 timmar i morgon natt med sen ledig helg =)

Kram Mia

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Jag tror typ att det är ogräs blommor fast visst är dom vackra..Hoppas du över lever passet idag=)
Kram gabriella

Rosa i huset i vitt sa...

De blommorna heter lungört och användes bla förr till medicin till Lungsjuka i bla TBC . det är alltså en medicinväxt. De växer som ogräs.Vi har mycket av den hos oss i Kolmården. Det låg ett Sanatorium här i skogen för Lungsjuka förr.
Den finns på plantskolorna att köpa ..har sett den där kostade 69:- för en planta på den plantskolan.

kram Rosa