tisdag 4 december 2012

Trappen


Gokväll!
På tiden att visa lite av trappen...va ju ett tag sedan jag lovade.. ;)

Här ser ni vad jag använt. Först vit dekorvax som man stryker på med vit skurnylon (det ni ser under penseln).
Jag tyckte det var supersvårt att få en jämn färg i trappen. Det blev vitare i kanterna (gick inte så bra att "stryka ut" färgen just där). Nu tycker ju inte jag att det behöver vara så perfekt heller så mig kvittar det :O)

Omålad trapp

1. Jag målade två gånger med vaxet för att få den vitfärg jag ville ha. OBS! rör ordentligt i burken innan ni börjar... och rör sen lite till...(Misstag nr.1 ;)

2. Sen var det dax för att stryka på hårdvaxolja med pensel, 2ggr.
(Även där går det att göra misstag ;) Torktiden på 1 dygn räckte inte hemma hos oss. Inte i hörnen iaf där det var lite tjockare/mer med färg. Vitvaxet lossnar om oljan stryks på för tidigt. Vänta hellre ett dygn extra.

Färdigmålad trapp.

Har inte bestämt vad jag vill ha för tapet på väggen mot trappen än. Förslag? :)
Funderar på att fästa Nyblom o Kolléns vackra ripsmattor i trappen. Tror det hade passat bra och gett en mer ombonad känsla. Dessutom är trappen rätt hal som den är nu.

Trappräcke ska så småningom monteras i den övre delen av trappen.

Lite skillnad är det iaf :O)


Kram o Go´natt ni fina!

1 kommentar:

Frederica sa...

Det blev jättebra!
Kul att du erkänner dina misstag ;) Och SNÄLLT så andra slipper!
Fast jag kan inte se misstagen så tror du lyckades bättre än du tror!

Kram Frederica