torsdag 3 januari 2013

GÄVLE


En miniweekend i Gävle
(läs en övernattning ;) men en underbar sådan!)

Efter incheckning på hotellet gick vi på bio och såg Argo med Ben Affleck. Riktigt bra nagelbitarfilm (lite för hemsk för mitt tycke dock).


Mitt på torget, mitt i natten, spelades latinomusik och det dansades salsa runt granen :O)

Vi gick vidare till Churchill Saloon för lite käk.
 Saloonens egengjorda cider i stoooort glas.



Blir sugen igen bara jag ser bilderna! Gottgottgott :O)


Dag nr.2 blev det lite shopping...

...på bl.a Indiska och denna fina inredningsbutik.


"Vill ha kofta" från Replay.

 Och massor av läckra inredningsprylar. Soffbordet, spegeln, jordgloben och världstavlan hade gärna fått flytta in hos mig ;)

Cafébesök på torget blev det såklart när man är godisråtta :O)
Pepparkakscheesecake & morotstårta. Och jordgubbssmoothie. Sugen igen! :O)

Ojoj, vad tiden går när man sitter framför datorn. Det blev plötsligt torsdag ;)
Kram på er godingar & go´natt!

5 kommentarer:

Annas hjärtan sa...

Vilken fin inredningsbutik! Minns du vad den hette? Kram Anna

Annas hjärtan sa...

Vilken fin butik! Minns du möjligen vad den hette? Kram Anna

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

så mycket gott ni ätit;) mysigt också med lite utflykt..ha det så gott! kram Gabriella

Photo by Maria sa...

shit vad snålvattnet rinner till, så gott det såg ut med både maten och fikan =P

Verkar som ni hade en helmysig miniweekend i Gävle..

Kram Mia

Unknown sa...

FIN spegel, vill ha =)