fredag 5 juli 2013

Trollunge



Hej på er!

På en och samma dag kan känslorna hoppa upp och ner & fram och tillbaka hur många gånger som helst tror jag. Min lilla fyra åring är väldigt bestämd, vet och kan bäst i alla lägen :O) Han har åxå fått väldigt svårt att lyssna.
Snäll röst en gång. Snäll röst två gånger. Snäll röst tre gånger. Inget händer.
ARG mamma. ARG röst. Pojken lyssnar.
Gaahhh, vilken energi det tar att behöva använda den där arga rösten. Någon som har något bra tips kanske? :O)

Tålamodet prövas otaliga gånger på en dag :O)

Hursomhelst har vi, bara han och jag, haft en underbar dag tillsammans. Lunchat på chinahouse där vi ätit lillkillens favoritmat - friterad bläckfisk och sen glass till efterrätt. Efter det tog vi lilla centrumtåget runt i stan.

Men om ni tror att dagen slutade utan hyss så tror ni helt fel ;O)
Nejdå, i lagom tid för kvällsmat var jag på väg att hämta in honom från studsmattan där han HOPPADE. Trodde jag. Meeeen har var i full gång med att klippa stora hål i skyddsnätet runt studsmattan.

Är det mer bus med killar? Vad säger ni med lugna små flickor ;O)

Älskade unge 

Inga kommentarer: