måndag 23 september 2013

Hemma hos..


Under helgen har vi varit på dop i Söderköping/Norrköping. Jag var sjukt trött när vi åkte på fredagen efter att ha tillbringat en natt på akuten. Återigen fick lillkillen krupp och det blev en till ambulansfärd till lasarettet. Puh!
Såå fint i båda kusinernas hus. Måste fota det andra nästa gång åxå.

Mysfaktor mitt i huset.

Här fick vi sova. I en princessas rum :O)

Vi har haft en superskön helg. Vi har blivit bjudna på massor av god mat. Umgåtts med många trevliga släktingar och shoppat en hel del. Precis vad jag behövde :O) Nu är jag laddad med energi igen.



Hej finisar! (gillar det ordet ;O)

Hur har ni det i höstrusket. Det var en kall morgon här men på eftermiddagen sken solen så jag passade på att gå ut och måla stolpar som ska vara skydd mot rådjuren. Vill inte att de käkar upp mina nyplanterade träd och buskar i vinter.
Jag har köpt hönsnät och impregnerade stolpar (som ska målas falu röda).

Dessa fina och söta djur är ett elände i trädgården. De käkar av små frukträd på mitten. Sliter upp och tuggar sönder alla odlingar i pallkragarna och äter upp blommor planterade i krukor. Så det gäller att skydda det man har. Förra året åt dem vinbär från våra buskarna men det gillade dom inte i år :O)


Önskar er en fin sista septembervecka på detta år!

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Kikar in och skickar en höstkram till dig.
AC