torsdag 10 september 2015

Nicolas Vahe och Nova kliniken








Hej härliga torsdag!
Snart är det fredag!

Idag har vi gjort hemmagjord pizza. Så gott. Jag känner att blir lite hungrig igen nu när jag tänker på att det finns en bit kvar i kylen.. Och när jag sen ser bilden på den goda morotskakan jag åt tidigare. Men det är slut på sena kvällsfikor nu. Förutom frukt & lite nyttigare fika. Blir så seg & trött i kroppen & knoppen av "fel" mat.

******

Imorse var jag till Nova kliniken i Borlänge och fyllde i mina bryn och eyeliner. Nu ska det hålla i några år. Jag är så nöjd med Erika och hennes kosmetiska tatuering på mig. Stackars Erika som får stå ut med min nålskräck och panikattacker.
Första gången jag gjorde undre eyeliner började jag gråta efteråt när jag såg mig i spegeln. Jag som vill se naturligt sminkad ut kände inte igen punkaren som tittade tillbaka på mig i spegeln. Fick panik! Men när allt är läkt försvinner mkt av färgen, så även på mig och allt ser "naturligt" ut. Det ända jag behöver göra är att lägga på mascara på vardagarna.. och lite glans på läpparna.


******

Jag har äntligen fått tag i de smarriga kryddorna från Nicolas Vahe här i närheten. På Saluhallen i Orsa. Och fick ikväll reda på, genom instagram, att de även kommer få in dessa produkter i en butik i Mora. Löp&släp!

*****

Min lilla goding skuggade till en målning av en blomma idag som vi förevigade genom ett foto. Och med det säger jag go'nattkram till er alla & sov gott.




Inga kommentarer: