tisdag 20 april 2010

Kök och Pelargoner

Matplatsen i köket.

Bord köpt på loppis för några somrar sedan.



Hej!
För mig är pelargoner sommar. De sprider liv, grönska och kärlek här hemma! Sen är de ju så otroligt vackra att se på. Dessa i en svag rosa färg.

Det blir blommor, kryddor och grönsaker i krukor och blomlådor här i sommar.
Det är fortfarande så mycket kvar på insidan av huset så trädgården får vänta ett tag till.
En hängmatta i söderläge, sen är jag nöjd ;) Ska försöka ta det lite lugnt efter en hektisk period här i vinter.

Ha en fin fortsättning på dagen!
Kram /Milla

11 kommentarer:

Ellinor sa...

Oh, vilket underbart kök du har!! Och vilket fint bord.
Jag älskar pelargoner och försöker ha så många som möjligt både i huset och på altanen!
Tycker det låter klokt att ta det lite lugnt ett tag!
Ha en fin dag!
Kram
Ellinor

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Så fint ni har det i ert kök!
Trädgården fick vänta i flera år och tills vi hade gjort det mesta inne... Skönt att bo in sig i sin tomt och veta vad man vill ha.
Hoppas att du har en fin start på veckan!
Kram Mimmi

Ps Du har inte missat din Award inne hos mig va? DS

Lilla gårdshuset sa...

Halloj:)!

Vilket fint kök. Bordet var läckert. Jag vill också ha en tallrikshylla.

Kramis/Heléne

Stina sa...

Man så fint du har det du söta.

Nu slipper man koden också ser jag.;-) Kram Stina

Unknown sa...

Så fint du har det i köket! Pelargoner är verkligen sommar! När jag var liten hade alltid vår pappa fullt av pelargoner o jag tyckte inte alls om dom, men nu bara älskar jag dom ☺ Ha det gott. Kram Lenita

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej Milla!

Allt är i sin ordning!! :-)

Tidningen Lantliv är redan beställd, men tar lite tid att få i brevlådan.
Den första tidningen dimper ner i din brevlåda först den 28 maj och är då Lantliv nr 7!

Hoppas att du ska bli nöjd med din tidning och få många härliga stunder i din favoritfåtölj ett halvår framöver... :-)

Må så gott!
Stor kram Fröken Vit.

Levindas Värld sa...

Javisst är pelargonen vackra att vila ögonen på :)

Väntar på att mina ska slå ut i blom, de växer mer och mer för var dag. Tror det var Mårbackapellisar som jag tog ner i matkällaren i höstas och nu tagit fram.

Och vilket ljuvligt matbord du har, jättevackert!

Va roligt att du gillar mina smycken *ler*

Ha nu en riktigt fint dag!

kram-kram

Mycket annat & lite betong sa...

Det köksbordet gillar jag. Pelargoner i lerkrukor är också jättefint. Mina ser lite spretiga och taniga ut än, hoppas de tar sig.

Hälsningar Agneta

Unknown sa...

Så fint! Pelargonerna gjorde det ännu finare.
Ha det så bra!
Kram Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ni har ett härligt ljust och fint kök. Det bordet är så himla fint, gillar stolarna med kryss också. Passade så bra ihop.
Stor kram
AnnaMaria

Barn & Inredning sa...

Din blogg är så fin!!

Går det bättre nu med denna sida?
Din header är så fin, jag vill också bara ha en fin text uppe...
Hur gör du?
Behöver tips!!

Må så gott
Kramar Malin