fredag 11 juni 2010

Sommarlovet börjar!



Hela skolan på väg till kyrkan alldeles intill. Först går musikanterna.

Sen kommer barnen.

Linus

Två av fröknarna i fina dräkter.

Man blir hungrig av att vänta.

Hej på er!
Idag har Linus haft sin första skolavslutning. Förskoletiden är över och till hösten börjar min stora kille 1:an! Oj, vad tiden går. 
Det sägs att när barnen börjat skolan går det i rasande fart. Innan man vet ordet av är de utflugna!


Men just nu är mina pojkar små så det gäller att passa på :)


Trevlig helg och hoppas ni haft en regnfri fredag!
Kram /Milla

11 kommentarer:

Annies Blå sa...

Fint med parad till kyrkan på skolavslutningen. Jag tycker nog tiden går alldeles för fort redan fastän man inte har något skolbarn, så hur ska det inte bli sen då!?

Lilla gårdshuset sa...

Halloj Milla! Vilken härlig Dala-avslutning;). Jadu tiden går väldigt fort när barnen börjat skolan, tycker jag iaf. Tack för tipset av större bilder på bloggen. Ska in och kika på det någon dag om jag kan fixa det.
Mina foton på våfflor är inte redigerade. Det gör jag aldrig. Min son har ett redigeringsprogram, men jag har aldrig använt det. Vag gäller kamera så har jag en enkel Nikon D3000 som jag köpte för ca 1 månad sedan.
Kramis/Heléne

Ellinor sa...

Ja, jag försöker påminna mig själv att njuta hela tiden av min lillprins för visst går tiden fort. Han kröp sina första "steg" ikväll. WOW!
Här har det regnat hela dagen... Hoppas sommaren kommer snart!
Kram
Ellinor

Unknown sa...

Ja du tiden går så fort och det stämmer faktiskt att när de börjar skolan så går det fort. Söta killar du har.
Kram Anna

Gardenhouse sa...

Så fint med skolavslutningar, då börjar liksom sommaren på riktigt.
Första skolavslutningen är ju alltid speciell...
Härliga bakverk du skaffat dig:)
Ha en skön helg!
Kram Sussi

Jessica sa...

Hej och tack för kommentaren!

Ja helt otroligt vad fort det går, detta året som mammaledig kommer bara försvinna så fort kan jag tänka mig. Gäller att njuta så mycket man kan!

Underbart hus och öga för detaljer du har!

Hoppas ni har en fin helg

Kram Jessica

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Vilka fina o stämningsfulla bilder du visar. Och dina pojkar ser såå gulliga o söta ut! Sommarkramar till dig! Therese

Emma sa...

Tiden bara springer! Det gäller att ta vara på den medan den är här!! :-)
Visst är det härligt med sommarlov. Jag är ju själv lärare och får faktiskt njuta av mitt första lov den här sommaren! Gissa om jag ska ta vara på den!
Kram Emma

Vita små hjärtan sa...

Å skolavslutningar är ju så fint!
Ett helt sommarlov ligger framför dom!!!!
Kram o ha en fin junikväll! /Agnetha

Unknown sa...

ser ut att ha haft en fin avslutning! Ja, det stämmer, tiden går fort ☺ så passa på o njut o ta till vara på tiden nu när barnen är mindre! Ha det så gott. Kram Lenita

Linda sa...

Underbara skolavslutningsbilder! Det väcks en alldeles speciell känsla i kroppen och helt plötsligt vill jag vara barn igen!