tisdag 17 augusti 2010

Spik i foten!


Hej!
Jag har gett mig denn på att avsluta alla påbörjade projekt. Nu betas de av, en efter en, stora som små.
Den här fågelholken har länge legat grundmålad. Nu är den redo att pryda trädgården!

Trampade förresten in en spik i foten idag, rakt igenom foppatoffeln. Attans vad ont det gjorde. För att se det från den ljusa sidan så var den iaf inte rostig så någon stelkrampspruta behövdes inte.

På kvällskvisten fick vi besök av gulliga Jeanette, hennes Håkan och lillprinsen Melvin. Jätteskoj! (Nästa gång bjuder jag på fika ;)

Imorgon kommer en efterlängtad elektriker hit och ska se till att vi får takbelysning i sovrummen. OCH koppla in diskmaskinen. Har handdiskat i över två år nu... längtar!

Kramis /Milla

8 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Åhh, va ont med spiken i foten. Hoppas det går bra och du slipper infektion nu.

Skönt med diskmaskin, den är guld värd. Man slipper all disk framme ocskå, rätt så skönt det med

Kram

Det vita dårhuset sa...

Men gud vilken gullig fågelholk!! Har ni gjort den själva?!

Jag har också trampat igenom en spik en gång. INTE skönt.....

Kramar till dig♥

Unknown sa...

Hej!
Hittade dig genom "Lantligt i smultronbacken", superfin blogg och härligt hem du har.
Lägger till dig i min blogglista så jag lätt hittar tillbaks.

Kram Catta

Unknown sa...

Vad fint de ska få det nu pippifåglarna, jättefin holk!

Kram Catta

Maria - Villa Krutbruket sa...

Aj, aj & aj vad det måste ha gjort ont :(

Annies Blå sa...

Hej! Åh, vad jag har missat många inlägg senaste tiden, men destu mer att läsa idag i stället ;). Lekstugan är så underbart fin och vilken inflyttningfest sen då! Gissar att dina killar är helnöjda med sitt nya tillhåll :)!

Vad tråkigt med spiken i foten, hoppas det läker snabbt! Fågelholken blev jättesnygg!

Kram/Annie :)

Anonym sa...

Usch vad ont det måste gjort! Hu! Hoppas det läker fort. Bra idé med att avsluta projekt, det tar jag genast till mig. Finns en del som ligger halvgjorda. Varför blir det alltid så?

Kram/Mira

Lilla gårdshuset sa...

Ajajaj, stackars lilla foten:(. Härligt med diskmaskin. Jag har handdiskat i 6 år hihi.

Kramis/Heléne