onsdag 18 augusti 2010

Lyckan är total!

  
Hej!
Idag var det meningen att vi skulle få elen kopplad till båda sovrumstaken och till diskmaskinen. MEN det hände en hel del.

* Takbelysning i 2 sovrum
* El till fönsterbelysning i kök och sovrum
* Diskmaskinen inkopplad
* Frysen inkopplad
* Kylen inkopplad
* El i alla vägguttag i alla rum på nedervåningen
* Taklampa i köket inkopplad
* Eluttag till micron
* Golvvärme i badrummet
* Uttag till kaffebyggare/köksutrustning

Vi slipper nu alla skarvsladdar som legat dragna i hela huset.
Mycket som man tar för givet har vi varit utan länge.
Känns så lyxigt så. :)

Rottinglampan hängde en gång i mitt gamla vardagsrum. Har försökt sälja den på loppis för 30 spänn. Nu är jag glad att ingen ville ha den. ;) Med lite vit färg passar den bra i sovrummet.

Kram /Milla

7 kommentarer:

Photo by Maria sa...

El är en härlig lyx :-) Måste vara oerhört skönt att slippa alla skarvsladdar..

Lampan blev ju perfekt i ert sovrum..

Kram Mia

Vita huset 28 sa...

Hej va härligt o få så mycket el kopplat, förstår att det känns som lyx ist för alla skarvdosor. Man tar mycket förgivet ibland. Jag har fortfarande inga dosor inkopplade i Novas rum sen de blev rustat. Nu märks det när det har börjat bli så mörkt på kvällen. Ska fråga min granne om han vill hjälpa mig, han kan han. Min sambo kan allt annat men el har han respekt för, vilket är bra.

Bara äääälskar ditt sovrum, vill också rusta vårat och ha liggande råspont vid sänggaveln.
Ha en skön torsdag. Snart är det helg igen :)
Kram Camilla

Unknown sa...

Den var ju jättesöt rottinglampan, skönt med el till den dessutom =)

Kram Catta

Lantligt i smultronbacken sa...

Va roligt att det hände så mycket så snabbt. Bra att ha en massa sladdar här och där.

Kram

Gardenhouse sa...

Men så mycket ni fixade på en endaste gång... Skönt, det förstår jag.
Tur på foten din att spiken inte var rostig iallafall.
Så rara pojkar som bjuder på gofika i söta lekstugan;)
Kram Sussi

Lilla gårdshuset sa...

Tjohoooo vilken lycka kan jag förstå *ler*!!!

Kramis/Heléne

Levis o Vilda sa...

Visst uppskattar man såna vardagliga bekvämligheter om man varit utan dem ett tag?

Lampan var ju JÄTTE fin, likaså ert sovrum.

Kram Mia