lördag 12 februari 2011

Råenkel romantik

På Elle Interiör bloggen fastnade jag för den här härliga bilden. En av trenderna 2011, råenkel romantik. Och visst är det romantiskt. Jag hade gärna myst ner mig i det rummet, i den sängen :)
På övervåningen, i det blivande tv-rummet hade jag först som så många andra tänkt köpa en Ikea, Ektorp soffa. Vit såklart. MEN ju mer jag tänkt på det har jag känt att jag vill ha en stor djup soffa där hela familjen kan ligga på rad och mysa framför TV´n. Och för att ha som extra sovplats åt gäster. Tankarna gick hur man skulle kunna bygga någon form av soffa själv. En låg modell då den delvis ska stå under snedtak. När jag såg bilden här nedanför på bloggen Gotlandsliv insåg att jag ville göra nåt liknande. Fotot är från deras fina vardagsrum.
Hoppas ni har en lika lugn och skön lördagskväll som vi :)
Kram på er!
/Milla

2 kommentarer:

Gotlandsliv sa...

Hej!
Klart att du får låna bilderna, bara kul ju! :)
Fin blogg du har förresten! Nu ska jag kika vidare här.
Må gott!
Kram, Caroline

Barn & Inredning sa...

Den första bilden är ju så fin...gillar kontrasten.

Och den ideén med soffan låter hur bra som helst.
Enkel att ändra på,enkel att göra om.
Låter inte dumt alls!!
Lycka till!

Kramar Malin