måndag 4 april 2011

Mer Gårdsbutik








God morgon måndag!

Då var helgens jobb avklarad. Det är så kul med gårdsbutiken :) Mycket roligare än nätbutiken där man inte alls får samma kontakt med kunderna. Att få pyssla och dekorera i butiken är såå roligt.

Nätbutiken kan många gånger kännas otroligt stressig.
När man tex är sjuk eller vill ha ledigt en vecka är det jobb som gäller ändå. Inte så roligt alla gånger. Är barnen sjuka eller lediga är det jobb på nätterna som gäller :( Jag har funderat fram och tillbaka en längre tid på hur jag ska göra.

Stressa vill jag inte göra mer, det har jag gjort på så många andra jobb. Visst är det underbart att kunna lägga sina egna tider många gånger, att själv kunna bestämma när man vill och inte vill jobba.

Beslutet har ändå blivit att jag kommer att ha nätbutiken vilande ett tag för att känna efter. Så fr.o.m imorgon går det inte längre att beställa i nätbutik Vita drömmar och choklad.

Nu ska jag istället lägga all energi på att få huset klart och beboeligt i alla rum. Hääärligt!

Puss o Kram
Milla

6 kommentarer:

dagdrömmar i vitt sa...

God morgon
Du gör helt rätt. Många lever i dag unde stor press. Det kommer vi få betala för när vi blir äldre. Alla måste börja tänka mer på sig själva. Är det här bra för mig måste man fråga sig. Och är det inte de är det inte värt allt slit. Oftast är det ekonomin som styr oss, men det kan inte få ta vår hälsa ifrån oss. Du MÅSTE görs det som du och din famij mår bra av, så ni har lung och harmoni i er vardag. Jag tror att just vardagen är den viktiga. Att vi är nöjda och glada när vi lägger huvudet på kudden på kvällen.
Lycka till och ha en bra dag!
Kramkram / Nettan

Lantligt i smultronbacken sa...

Jättebra att du tänker på dig själv och gör något innan kroppen säger ifrån. Vi skulle vara fler som du

Kram Teres

Unknown sa...

Helt rätt av dig och ta en paus från nätbutiken och känna efter vad som gör dig mest tillfreds. Ingen i familjen mår bra om det är för mycke stress hela tiden.
Tycker du att det blir lättare när huset börjar bli klar får du väl starta om då.
Sköt om dig. Kram Ing-Britt

Marie sa...

Vilken fin blogg du har!!
Jag älskar både vitt och choklad:-)

Blir genast en följare.

Kram från Marie

LIVSGLITTER sa...

Förstår att det måste vara stressigt! Tycker du är mycket vettig som tänker på hälsan, det borde flera göra =)
Krama Louise

Stina sa...

Bra att du tar det lugnt du rara.
Du har så fina saker i din butik. Ta hand om dig. Kram Stina