tisdag 5 april 2011

Planteringar

Tulpaner i kruka, liten garderobsblomma och en pensé.


Små söta penseér i rottinglyktor.

Trevlig Tisdagsmorgon :O)

Vaknade tidigt imorse, innan klockan ringde, utvilad och pigg. Har inte hänt på länge :) Och lillprinsen sov i sin egen säg heela natten :)
Passar på att göra ett inlägg för att visa er mina härliga blommor jag köpte hem i helgen. 
(Ja, det är oxå en historia för sig. Står i kassan och ska betala när kortet inte fungerar varpå kön växer ikapp med mitt röda ansikte. Kassörskan säger fel kod, försök igen, sen att jag måste sakna täckning... Tillslut upptäcker jag att kortet gått ut i mars. Det nya ligger hemma! Hm, har ju en bit hem när man bor ute på ön så det är inte bara att åka hem och hämta det nya kortet. Nej, fick ringa efter hjälp på fastlandet för att bli utlöst ur butiken ;) Typiskt mig, bra koll! Haha )

Påsken har alltid varit min favorithögtid. Älskade påsken mer än julen redan som barn.
Har funderat på varför, och jag tror det har att göra med ljuset, värmen, färgerna, våren och allt pyssel som hör till. Gult var min favoritfärg och jag är fortfarande barnsligt förtjust i färgen. Ska snart (någon eftermiddag under veckan) bära in påskkartongen från förrådet och börja påska med pojkarna :)


Men nu dax att ta tag i frukost till mina grabbar!


Ps. Tack för era goa härliga positiva hälsningar här på bloggen. Det värmer kära ni .
Ni är underbart söta och omtänksamma. Tack för att ni finns :)

Ha en riktigt skön dag!
Kram Milla

5 kommentarer:

dagdrömmar i vitt sa...

Hihi rolig historia det där med kortet...Jag är en typisk "göra bort mig" person. Men det bjuder jag på, några i världen ska väl ha den uppgiften:)
Jag började fundera på det med jul och påsk. Och jag måste nog hålla med dig. Påsken är lite mer speciell. Minnen från barndomen. Man fick ta fram sina nya gympaskor och träskor. Kasta mössan och så hoppa hopprep. Så Påsken är bäst:)
SKönt att höra att du känner dig utvilad. Fortsätt skynda långsamt;)
Ha en bra dag ! Kramkram / Nettan

Mina drömmars hus sa...

Underbart fina blommor.
He he, så pinsamt det känns, när dom säger att man inte har täckning på kortet, även om man vet att det finns pengar......
Kram och må väl
AC

TIDSOPTIMISTEN sa...

Håller med om att Påsken är en helt underbar helg, jag tror mest jag gilalr den för allt godis - gottegris som jag är. Jättefina planeringar du gjort, det börjar väl bli dags för det härhemma också - ska bli kul. :)

Ps. Superfinblogg också :) Ds.

Kram F

Unknown sa...

Jag gillar alla högtider men min favorit är endock julen.
Tycker nog påsken är lite för kort men försöker få den lite längre genom att smygstarta den redan nu.
Fina planteringar du gjort :).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Joans Country Living sa...

Hej käre Milla

Fiiiina blommor ;o) Ja, påsken och vår är skönt... Herligt med kortet. Bra att du kunne ringe efter hjälp ;o) Ha det så bra deroppe på min favoritö ;o)
Kram Joan