onsdag 15 juni 2011

Skolavslutning vs byggarbete

Solleröns vackra kyrka. (Ett foto jag tog förra året.)


Skolavslutning 2011
Alla barnen på väg in i kyrkan tillsammans med fröknar och spelemän.


Good evening!
Idag var det sista dagen för stora älsklingen i skolan. Linus första skolår är nu slut. Nästa år får de en ny lärare och klassen delas. Hoppas det blir lika bra som det första året med Ingela. Klassen samlade och gav Ingela ett Zornsmycke i silver med en månadssten. Vill ni se hur ett Zornsmycke ser ut kan ni titta HÄR.
Det var en väldigt fin examensdag i kyrkan. Barnen sjöng och spelade för oss föräldrar. En vacker avslutning på skolåret och en härlig början på ett långt underbart sommarlov :O)


"Dagens" på fm i kyrkan.
Linne, kavaj & capritights Kapp Ahl, Ballerinaskor Gamla som gatan ;), Kjol Vero Moda

"Dagens" på e.m i jobbarkläder. Har målat och burit brädor...

...i regnet!


Nu ska jag äta kolaglass med nötter och dricka mint-thé, och njuta av allt som gjorts under dagen till en hyrfilm  (The planet of the future)
Vi ses snart, då ska jag visa er vad som är på gång här hemma just nu.
♥ Kramis på er 
/Milla

2 kommentarer:

Piffa och Puffa sa...

Så härligt med skolavslutning. Den är alltid speciell och ger en gamla minnen tillbaka. Vilken inspirerande blogg du har. Jag är här för första gången men kommer att lägga den till mina favoriter, hoppas det är ok.
Kramar Anette

Joans Country Living sa...

Åh ja, den fine, fine kyrkan! Ser fem till att lysna på musik der igen! Vackert foto ;o)) Kram från Danmark ;oD