söndag 12 juni 2011

På besök hos gammelmormor

Linne Kapp Ahl, Sandaler Skohuset, Shorts liten butik på Gotland.

Lillprinsen på gammelmormors veranda.


Storprinsen :O)

Pojkarnas kusin Ebba med lilla sötisen Mimmi kom åxå och hälsade på när vi var hos pojkarnas gammelmormor i Malung.


Hej!
Här regnar det så det står härliga till!!

Ni kan tro att barnen var trötta igår kväll efter flera dagars aktiviteter så idag är det underbart att bara vara hemma och inte göra nåt alls. Vi har ätit långfrukost. Nu ser de på barn-tv och leker med sina leksaker i köket. Själv ligger jag i sängen och bloggar och har ont :( Har fått min vecka och då är det bara att proppa i sig värktabletter om jag ska funka.

Cikusen igår bjöd på kameler, hästar, hundar, luftakrobatik och allt annat som hör till en cirkus. Den var liten och började segt med pojkarna var iaf nöjda och tyckte att den finska clownen var bäst. Trist nog var det sååå lite folk som kom. (Kanske berodde det på att vi nyss haft en cirkus i stan och att de skrivit att cirkusen var på måndag på hälften av sina affischer.) Linus vågade sig upp för att rida på en kamel i pausen och Loke sken som en sol när han fick sin första ritt på en liten shettis. Han var såå lycklig. Folk runt omkring pekade och tittade på lillprinsen när han skrattande red omkring. Önskade att jag hade filmat det hela. Tror aldrig jag sett honom så hjärtligt glad någon gång :O) Härligt :)

Nu blir det pyssel!
Ska plocka fram papper, pennor, klistermärken, saxar och annat roligt så får vi se vad barnen knåpar ihop.

Ha det så gott!
Kram

1 kommentar:

Lantligt i smultronbacken sa...

Sååå fint linne. Det där har jag spanat in ett tag men antar att det är slutsålt innan jag hinner ner på stan en ledig dag.

Kram Teres