måndag 23 april 2012

Drömmen om en färdig trädgård

En helt ljuvlig liten fikaplats.
(Bild lånad från weberskold.blogg.se)


Gokväll fina ni!
Sitter här vid köksbordet, dricker thé, äter mackor och drömmer mig bort till en sprudlande grön trädgård. Jag har röda och svarta vinbärsbuskar, krusbär, körsbärträd, äppel o plommonträd och rabarber men vill gärna ha mer. Det är ju så gott att fylla frysen och kylen med hemmagjort under hösten.
Blommor och buskar har jag inga alls, tycker det är så svårt att få till trädgården när det gäller blommor och en charmig uteplats. Skulle verkligen behöva hjälp med det!

En vit hammock i trä står på önskelistan.
En skön plats där man kan sitta och läsa eller bara sitta och njuta av livet!
 (Bild lånad hos 4myhome.se)

En stor köksträdgård vill jag gärna ha, (bara det går att hålla rådjuren borta...).
(Bild lånad av prastgardar.se)

Efter att jag hämtat upp pojkarna har vi bara softat. Kände bara för att ta det lugnt idag. Middag och sen trängde vi ihop oss i soffan och mumsade muffinsar från baket igår och tittade på Peter Pan :)

Nu ska jag fortsätta med mina trädgårdsdrömmar tillsammans med John Blund.
Kram Milla

2 kommentarer:

Anonym sa...

Drömmer samma dröm. Efter att vi grävde upp och planerad om tomten i höstas så är det en leråker.
Finns så mycket inspiration på näter gäller bara att hitta den.
Här tar vi en lite bit i taget och kommer väl att bli klar om några år kanske. Det gäller att skynda långsamt.
Hoppas din tisdag blir bäst
Kram

Photo by Maria sa...

Drömmar måste man ha och en dag kanske några av dem uppfylls..

Kram Mia