lördag 7 april 2012

Fondvägg i Gästrummet


Vi har fått finfin hjälp med två väggar på övervåningen av mamsens man. Det är i Linus rum och i gästrummet. Panelen är nu grundad och ska strykas med vanlig färg några gånger. Härinne ska även golvet målas vitt.



Dessa tapeter fann vi på rusta för 111kr rullen. Egentligen 149kr men med 20% på det priset blev det nästan inget kvar ;) Marinblå stjärnor med ljus bakgrund. De ska bli en fondvägg i gästrummet, till höger i bild. Gästrummet som så småningom ska bli Lokes rum.
Vi köpte tapeterna för en vecka sen men kanske har de fortfarande erbjudande på 20% på alla tapeter kvar..


Gårdagen spenderade vi i denna stuga vid Sälenfjällen. Min mosters familj är det som äger den. Det var verkligen fullt hus. Fem av åtta kusiner med familjer. Vi var rädda för att det skulle bli ett väldans liv och stoj men ojoj vad lugnt det var. Det gick nog vildare till när vi var små ;) Helt underbart, det gick faktiskt hela dagen lång utan att mina små godingar var i luven på varann. (De bråkar väldigt mycket annars just nu). Så med mina två plus 5 andra barn var det riktigt lyckat :O)

Nu är vi bjudna på påsk-lunch hos Andreas och Ullis.

Time to go!
Kram Milla

3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Blir himla snyggt det där =)

Kram Mia

Anonym sa...

Hejsan Cecilia,
vilken snygg panel. Och så fint att ni fick lite hjälp med jobbet. Du känner inte för att visa upp er renovering på Byggla.se? Är du pepp får du en liten present. Det är bara att maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer. Lycka till med renoveringen!
Mvh
Vendela på Byggla

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Hej Vendela!
Mitt namn är Camilla, inte Cecilia ;)
Tack så mycket för erbjudandet men jag tror jag avstår.

Ha en bra dag! /Milla