torsdag 5 april 2012

Leilas General Store

I påskigt gult.

Leilas gula slickepott kan ni nu klicka hem för 49kr.

Har ni sett vilken söt glassbil, fylld med bägare och skedar.
En fin gåbortpresent tillsammans med ett paket glass och strössel.


Gula skålar.

Retro citruspress.


Välkommen Skärtorsdag :)

Gult var min favoritfärg när jag var liten och påsken min favorithögtid. Gladde mig faktiskt mer åt påsken än julhelgen.
Den härliga ljusa årstiden, pynten och färgerna.
 Jag gick påskkärring hos släkt och vänner och samlade ihop pengar som jag sparade till den stora vårmarknaden (en annan stor favorit ;) Hihi, affärskvinna redan då. Oj vad vi målade påskkort.
Godis brukade vi åxå få i massor.
Hos morfar och mormor fick vi kusiner alltid varsitt påskägg fyllt med godis från morfars butik. Äggen gömdes i vardagsrummet och vi fick leta. Mysiga traditioner.

Idag fick mina pojkar varsitt påskägg som morbror och morfar varit snälla att lämna till dem och på lördag kommer påskharen med ägg från moi :O)

Önskar er en skön avslutning på denna torsdsag!
Kram Milla


Ps. Svar på era frågor kommer i nästa inlägg så håll utkik...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dig en riktigt skön fortsättning på påsken!
AC

Lycka är ~ Onnea on sa...

gult är verkligen en pigg och vårig färg.
Glad påsk!
~Marita~

Unknown sa...

Tittar in för att önska dig en
GLAD PÅSK!

Här gömmer haren äggen i trädgården natten till påskafton.

Kram Ing-Britt