tisdag 17 april 2012

Liiite skillnad

Golvet i gästrummet är grundat en gång. Och det blir nog en gång till... innan den riktiga färgen stryks på.

Jisses vad skönt det är att få bort furufärgen.
Ja, det blev faktiskt stor skillnad. Rummet känns så mycket större nu.


Hej och hoppas ni har en bra onsdag!

Bjuder på några pics från helgen då golvet började målas. Fönsterfodrena jag grundade hann jag måla klart men golvet får jag fortsätta med nu i helgen.


Måste berömma min 8-åring och kanske ge någon av er andra mammor tips. Varje morgon har det tjatats här om frukost, påklädning och tandborstning. Frågade tillslut sonen om han ville fixa allt själv och det ville han gärna. Tänk att det kunde gå så otroligt lätt! Han fick en väckarklocka (som inte går att missa, ringer som bara den ;), går upp själv och fixar allt utan att jag behöver säga ett ord. Tänk att man kan vara så tjatig helt i onödan ;) De klarar mer än man (läs jag) tror :O)


Nu blir det nattning av lilla tre-åringen!
Kram på er!

4 kommentarer:

Josefin Haugen sa...

Va duktig han är :) Man märker att han inte är en liten bebis längre. (som jag önskar ibland) Han har blivit så stor, fasters "lilla" älskling :)Hoppas att det är bra med er :) Kram

Anonym sa...

Jisus vilken skillnad. Ser att du kvistlackat också. Tur det!!!!
Kommer att bli kanoners
Kram gulliga du!
AC

Josefin Haugen sa...

Ja tiden går så himla fort! Ja tänk att han blir 9 år snart :)
Med oss är det bara bra, pluggar för fullt så det går bra :) Önska bara att vädret skulle ha varit lite bättre :)

LissAnna sa...

Så snyggt det blir.

Ja, jag fick starta en ny blogg efter en del dumheter i den andra.
Kram Stina