torsdag 31 maj 2012

En trappa upp

Hej hopp!
Det blev en mindre bloggpaus. Har längtat hit men haft rätt mkt att stå i...
Hoppas ni mår bra (jag har inte hunnit titta in till er:(  men nu blir det ändring på det :O)




Jag har gjort i ordning en liten hörna på övervåningen med gästsäng/tv-tittandesovsäng ;)
Ett komplement till den blivande soffan. Vi har nu tre fåtöljer vid tv´n men väntar in soffan någon gång i sommar, längtar :O)


Just nu ligger ett hav av kuddar i sängen och massor av ljuslyktor samlas på den lilla skänken. Det kommer nog plockas bort en del såsmåningom men det lyser mysigt under den sena kvällen då alla är tända. Sängen är en 120cm säng och hur skön som helst. Kuddarna är en blandning av Ikea, Hemtex och min butik (Nyblom o Kollén) + hemsydda.


Rottinglampan är gammal och ommålad av mig. Den svarta lyktan har funnits i min butik och några av de små lyktorna finns i butiken nu. Lilla skänken är ett loppisfynd mamsen gjort och riktigt snygg tycker jag :O) Den slukar pojkarnas DVD filmer och mina pärmar med papper.

Här bakom ska den sista råspontväggen slås upp. Jag har såklart haft väggarna vitmålade "i väntan på att..." Överarbete och typiskt mig kan tyckas men "that´s me" ;) Golvet är gammalt och har legat i huset innan det flyttades hit till "Solens ö".

Nu ska lilla Milla sova, go´natt ni fina o sov sött!
Kramar Milla

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen det är väl egentligen inte riktigt läge för bloggandet just nu, det är så mycket annat som tar över. Men kul att se dig igen.
Så mysig hörna. Den lilla fina skänken skulle jag behöva :)
Ha det gott och hoppas du får en toppenfredag.
Kram
AC

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

så snyggt med alla fina kuddar.Sköt om er
Kram Gabriella