tisdag 7 augusti 2012

Lyckoklöver & kunde ha blivit blind!!


  På köksbordet - en lyckoklöver


 ♥  

Vackra vita klockor


Hej snyggingar!
Vi har en granne som gillar att spela på afrikanska trummor. Charmigt men igår fick jag somna till rytmen av trummorna och det var en annorlunda upplevelse som jag hoppas jag slipper ikväll ;)

Annars har dagen varit bra. Jobb och shopping stod på schemat och när jag kom hem fick jag sån lust att ändra om här hemma. Flyttade in det svartvita i Linus rum (hoppas han gillart när han kommer hem) och de gråvita detaljerna fick ta plats i tv-rummet. Visar foton på det en annan dag om ni vill se.



Hämtmat blev det idag i form av thai. Paneng curry och ris. Älskar thaimat och skulle kunna äta det varje dag Vill ni veta en hemlis: När jag reste runt i asien (långt innan jag fick barn) gick jag faktist upp 15 kilo på 3 månader. Galet då de flesta faktiskt går ner när de lever på ris och nudlar! Så ni förstår vad jag menar när jag säger att jag älskar maten ;)


Btw! Riktigt så bra har inte allt varit idag! När jag skulle sprita händerna på jobbet sprutade strålen snett upp istället för nedåt. En skarp stråle alcogel hamnade rakt i ena ögat. Jösses, vad det brände och sved i ögat. Vågade först inte öppna ögat. Var rädd att synen var förstörd. (Pratade med sköterska och sköljde ögat) Nu är det iaf nästan helt bra.

Hoppas er dag varit bra!
Nu ska jag trippa ner för trappen och hämta mig lite blåbärsglass.

Kram godingar :O)

Inga kommentarer: