söndag 16 september 2012

"Sommarnaglar"


Hej pinglor!
Märker ni någon skillnad på växtligheten i naglarna på sommaren? Jag kämpar för att inte vara en nagelbitare och på sommaren är det såå mycket enklare. Naglarna är då mycket starkare och växer dubbelt så fort känns det som! 

Jag trivs med dessa "sommarnaglar" :O)

Man kanske borde äta lite D-vitamin tillskott nu under hösten och hoppas att de håller sig starka hela vintern. Äter ni något? Tips på bra tillskott tas gärna emot :O)

Nu ska jag gå och måla dem i en vacker corallfärg.

Tjenixen :O)

3 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

tycker att då man vill ha kortare naglar växer de så det knakar. sen igen när man vill att de skla bli långa växer de inte alls..hahaa..
har märkt att då jag äter hälsosammare mår också naglarna bättre och är starkare.
M

Unknown sa...

Fina och lagom långa naglar du har. Tyvärr har jag inga tips att ge dig då mina naglar inte alls är av någon kvalitet och ingenting verkar hjälpa.
Men om du hittar något supermedel kan du gärna få dela med dig ;).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Joans Country Living sa...

Ja, vitamin D3 är vigtigt! Jag blev väldig syg pga. brist - och har fået kroniske men av det. Forebyggende mindst 25 mikrogram/dag i sommerhalvåret och 50 mikrogram/dag på vinteren (oktober til april)... Kram - och ta hand om dig ;o) (Nu ska jag se TV - SVT1 från Orsa ;o))