måndag 28 januari 2013

Hög feber & Hyss

Dörren har jag nog inte visat förut med fodren som kommit på plats och grundmålats. Vad det blir på väggen runt om är inte bestämt. Trävägg eller tapet?
Slitningen och färgen på dörren ska få vara som den är. Dörren satt i huset, fast på övervåningen, innan vi plockade ner huset och flyttade hit det.
Just nu tycker jag att det slitna bara är charmigt. Det tycker inte mamsen ;) Hon tycker jag ska måla. Det kommer jag säkert att göra i framtiden, då jag tröttnat på allt slitet & nött.

Ja, det var tänkt att fodren och undersidan av trappen skulle bli färdigmålade under helgen. Men det blir inte alltid som man tänkt sig!
  
Ser ni vad goa lilla trollungen gjort som bor innanför den gamla slitna dörren ;) Jag hann inte med att ge honom underlägg och papperet räckte tydligen inte till. Så nu har vi ett köksbord med rosa nyanser ;)

Tjingeling!
Igår kändes allt bättre och febern försvann men idag är den tillbaka, och har tagit hosta, huvudvärk och förkylning med sig. (Fryyyser så).
Jag som hade saker planerade för helgen (förutom att jobba) nu då pojkarna är borta.

Jag får dessutom snickerihjälp imorgon. Blä för influensor.

Kram
Ps. Postar detta idag, måndag, febern steg till 39,3 igår och jag hade ingen mer lust att sticka fram mina frusna armar från det varma täcket ;)

2 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Haloj!

Här hemma har vi också rena sjukstugan.
det är väl så nu dessa tider.
Hoppas att du kryar på dig snart !

Kram

Photo by Maria sa...

Supersnygg dörr =)

Såg ett tips på fb om just kritmålning på väggar och det var hårspray på och sedan torka av.. Om det funkar vet jag inte men kan ju kanske vara värt att prova =)

Krya på dig..

Kram Mia