onsdag 26 januari 2011

Hissgardinsfästen

Hej!
För en tid sen fick jag en fråga om hur jag fäster mina hissgardiner inuti fönstret. Det finns speciella gardinstänger för gardiner som man vill fästa just så. De brukar finnas på de flesta tygaffärer och ibland på jysk. Mina har jag köpt på tygstugan i noret, Mora. Stängerna dras ut till lagom längd och skruvas sen åt någonstans på mitten med en skruv. Jätteenkelt!
I badrummet har jag en duschstång som gardinfäste. Den vrids/snurras till rätt längd. Tyget gömmer ändå stången så det spelar inte så stor roll  :)

Nu dax att packa paket som ska iväg imorgon!
Tjingeling /Milla

4 kommentarer:

Mina drömmars hus sa...

Tack tack tusen tack för det tipset. Jag har funderat så hur jag ska få upp gardiner utan att förstöra våra fina fönster .
Toppen
AC

Det vita dårhuset sa...

Men herre guuud vad bra! Och jag som skruvar och har mig.... Får jag sno ditt kort till bloggen och visa?
Dunder ide ;)

Tjatmoster här undrar hur du verkligen vill göra? *ler*

Kramar Erika

NICOLINAS BONING sa...

Tack för tipset...nu blir det en tur till Tygstugan på lördag!

Jag har många hissgardiner men har krånglat med krokar, skruvar och rundstavar i alla år,men det här ser betydligt enklare ut.

Hälsn Birgitta

Magasin Hemmavid sa...

Hej
Gardinstången kan köpas på nätet hos www.magasinhemmavid.se.

Hälsningar
Monica